INFORMACJE
Skarga Pacjentki na obsługę w aptece.
Szanowni Członkowie Izby. Otrzymaliśmy do wiadomości list - skargę pacjentki w sprawie wydłużania obsługi w aptece, który Państwu prezentujemy.Omawiając na posiedzeniu Rady Izby ten list, zastanawialiśmy się ile jest podobnych w naszym kraju sytuacji, jak opóźniana jest w aptekach obsługa starszych i schorowanych osób poprzez różnego rodzaju programy i konkursy, ile tracą pacjenci, gdy farmaceuci zajmują się tego typu pomysłami, zamiast skupić się na doradztwie farmaceutycznym.
Uważamy, że w imię dbałości o pacjenta powinniśmy przeciwstawiać się takim sytuacją, dlatego zwracamy się do Państwa by informować naszą Izbę o tego typu skargach pacjentów, by niezadowolonych pacjentów tego typu działaniami w lokalach aptecznych, namawiać do napisania listu lub skargi i skierować ją do Wojewódzkiej Inspekcji Farmaceutycznej lub do naszej Izby. Może w Państwa otoczeniu znajdują się osoby, które doświadczyły podobnych sytuacji jak pacjentka, która napisała cytowany list i także chciałyby się z nami podzielić swoimi odczuciami i oceną tego typu działań w aptece.
Wszystkie te dane i zebrana przez nas informacje i listy posłużą do wystąpienia o zmianę przepisów, by apteka była apteką, czyli tym, do czego została ustawowo powołana.
Inspekcja Farmaceutyczna, do której trafił ten list, zwróciła się do autorki o podanie konkretnych adresów aptek, w których takie sytuacje miały miejsce, gdyż tylko wtedy może zbadać daną sprawę.
Mam nadzieję, że dzięki takim pacjentom, którzy chcą by apteka zapewniała im fachową obsługę farmaceutyczną, zostaną wyeliminowane patologie dzisiejszego rynku aptecznego.
*********
Inspekcja Farmaceutyczna w Katowicach.
Szanowni Państwo
Ostatnio kupując leki w aptekach często stoję w kolejce, gdyż ktoś przede mną wypełnia formularze uczestnictwa w loterii o nagrody lub czymś podobnym, lub odbiera bony (nalepki), jest informowany, za ile powinien kupić leków aby otrzymać krem lub czajnik, albo przelicza się przyniesione przez kogoś dowody zakupów w aptece, ustala z nim odbiór nagrody, itp.
Proszę mi odpowiedzieć czy mając 76 lat muszę stać w kolejce w aptece i wysłuchiwać tych wszystkich informacji. Ja chcę wykupić szybko moje leki i wrócić do domu, konkursy i loterie w aptece nic mnie nie obchodzą, dlatego obsługę pacjentów opóźnia się o działania nie związane z wydaniem leku, objaśnieniem pacjenta o jego działaniu. Czy jest to prawidłowe? Bardzo proszę o odpowiedź.
Do wiadomości OIA Katowice.
Dane pacjentki są w posiadaniu Izby Aptekarskiej
************
Z uszanowaniem
Prezes ORA
Stanisław Piechula