INFORMACJE
Komunikat: Centrum e-Zdrowia - możliwe trudności z wystawianiem recept i skierowań
Szanowni Państwo,
Centrum e-Zdrowia informuje, że mogą występować okresowe trudności z wystawianiem recept i skierowań, związane z usługami świadczonymi przez zewnętrznego dostawcę. Usługi mogą być okresowo niedostępne.
Eksperci Centrum e-Zdrowia monitorują sytuację i pozostają w stałym kontakcie z zewnętrznym podmiotem odpowiedzialnym m.in. za utrzymanie systemów IKP i mojeIKP, który zidentyfikował problemy mające wpływ na płynność funkcjonowania systemów. Centrum e-Zdrowia współpracuje z zewnętrznym dostawcą oraz producentem urządzeń, w których odnotowano problemy techniczne, w celu jak najszybszego usunięcia występujących trudności.
Odnotowywane problemy pozostają bez wpływu na bezpieczeństwo danych w systemie e-zdrowia (P1) w Polsce.
W przypadku trudności z realizacją recepty zalecane są dwa rozwiązania:
- Pilne recepty mogą być realizowane bez wykorzystania systemu P1, zgodnie z procedurą: https://ezdrowie.gov.pl/portal/artykul/wystawienie-i-realizacja-e-recept-w-razie-braku-dostepu-do-systemu-e-zdrowie-instrukcja
- W przypadku braku konieczności realizacji recepty dziś (9.06.2025) zachęcamy do jej wykupienia w kolejnych dniach.
• na wskazany w systemie informacji w ochronie zdrowia adres poczty elektronicznej;
• w postaci wydruku informacyjnego;
• w formie elektronicznej, udostępnionej na Internetowym Koncie Pacjenta;
−okazanie dokumentu potwierdzający tożsamość;
−złożenie oświadczenia, w którym powinny znaleźć się następujące informacje:
• poświadczenie pacjenta, że nie zrealizował wcześniej danej e-recepty;
• klauzulę: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”;
• imię i nazwisko pacjenta;
• PESEL lub seria i nr innego dokumentu potwierdzającego tożsamość;
• podpis.