ŚLĄSKA IZBA APTEKARSKA
W KATOWICACH

XLI Posiedzenie Rady ŚIA V Kadencji

Data dodania: 2013-11-20
Protokół z obrad 41 posiedzenia Rady Śląskiej Izby Aptekarskiej V kadencji w dniu 05 kwietnia 2011 roku.

Katowice, dnia 05 kwietnia 2011 roku

1. Posiedzenie Rady SIA otworzył Prezes Rady SIA dr n. farm. Stanisław Piechula o godz. 9:15. Po powitaniu zebranych prowadzący posiedzenie dr Stanisław Piechula zaproponował porządek obrad.

Wpłynęła propozycja do uzupełnienia porządku obrad:
- wiceprezes P. Klima – informacje na temat organizacji Sesji naukowej Zielarstwo i Ziołolecznitcwo – Racibórz, wrzesień 2011. Temat wprowadzono jako podpunkt wolnych głosów i wniosków.

Porządek posiedzenia został przyjęty jednogłośnie. Na podstawie listy obecności Prezes SIA stwierdził wystarczającą ilość członków Prezydium Rady SIA dla ważności podejmowanych uchwał. Zgodnie z listą obecności na posiedzeniu obecnych było 20 osób.

2. W związku z poprawkami wniesionymi przez mgr farm. D. Nowak i dr A. Deląg przed przyjęciem protokołu z 38 posiedzenia Rady ŚIA w dniu 04.01.2011 roku przegłosowano wniesione poprawki. Uwagi mgr farm. D. Nowak przyjęto większością głosów, przy jednym głosie „wstrzymującym”.
Uwagi dr farm. A. Deląg przyjęto większością głosów, przy jednym głosie „wstrzymującym”.
Protokół z poprawkami z 38 posiedzenia Rady ŚIA w dniu 04.01.2011r został przyjęty przez Radę SIA jednogłośnie.
Następnie Rada SIA jednogłośnie przyjęła protokół z 40 posiedzenia Rady ŚIA w dniu 01.03.2011roku.

3. Rada SIA pozytywnie jednogłośnie podjęła uchwały w sprawie stwierdzenia prawa wykonywania zawodu farmaceuty:
Sylwia, Barbara GROS VI/009/11; Marzena WACŁAWCZYK VI/010/11; Marta RUDAWSKA VI/011/11; Paulina, Grażyna BARTOS VI/012/11; Katarzyna, Małgorzata BELCIK VI/013/11; Przemysław, Paweł BELCIK VI/014/11; Aleksandra, Maria BIAŁY VI/015/1;1 Michał, Dawid BIEROŃSKI VI/016/11; Radosław, Jerzy BALWIERZ VI/017/11; Anna, Malwina BLICHARSKA VI/018/11; Wioleta, Barbara BODZEK VI/019/11; Aneta, Magdalena BONDEL VI/020/11; Katarzyna, Jolanta BRZOZOWSKA VI/021/11; Wioleta, Justyna BRZÓZKA VI/022/11; Aleksandra, Barbara CEMBRZYŃSKA VI/023/11; Dagmara, Agnieszka CHOJNACKA VI/024/11; Monika, Marta CZERW VI/025/11; Joanna, Agnieszka DALIDONIS VI/026/11; Luiza, Maria DEKA VI/027/11; Marcin, Piotr DELIJEWSKI VI/028/11; Agnieszka, Anna DERĘGOWSKA-STAROW VI/029/11; Piotr, Paweł DRUSZKOWSKI VI/030/11; Maria, Ewa DRZYZGA VI/031/11; Dorota DYNEK VI/032/11; Patrycja, Magdalena DYRKA VI/033/11; Agata, Anna EIRICH VI/034/11; Agata, Zofia FRYCZ VI/035/11; Agnieszka, Kinga GAGATEK VI/036/11; Tatiana, Małgorzata GŁĄBIK VI/037/11; Katarzyna, Agata GOLDA VI/038/11; Martyna, Anna GOLECM VI/039/11; Magdalena, Androna GRĄBKOWSKA VI/040/11; Magdalena, Anna HAWLICKA VI/041/11; Magdalena, Marta HRABIA VI/042/11; Dominik, Marek JANOSZ VI/043/11; Natalia, Monika JUREWICZ VI/044/11; Anna, Marta JURKOWSKA VI/045/11; Tomasz, Robert JUSZCZYK VI/046/11; Anna, Maria KACZMARCZYK VI/047/11; Justyna, Monika KAPEK VI/048/11; Anna KARWALA VI/049/11; Marta, Irena KELLER VI/050/11; Zuzanna, Maria KLIMA VI/051/11; Aneta, Anna KNURA VI/052/11; Wioleta, Joanna KOBIELA VI/053/11; Grzegorz, Zbigniew KONERT VI/054/11; Katarzyna, Paulina KOSZARNA VI/055/11; Monika, Edyta KOWALCZYK VI/056/11; Aleksandra, Małgorzata KOWALIK VI/057/11; Karolina, Ewa KRUCZYŃSKA VI/058/11; Grażyna, Maria KUBAS VI/059/11; Ewa, Elżbieta KUBIN VI/060/11; Ewa, Barbara KUCIO VI/061/11; Katarzyna, Magdalena KULASEK VI/062/11; Karolina, Dominika KWISKA VI/063/11; Maciej, Jerzy LACH VI/064/11; Dorota, Stefania LOSKA VI/065/11; Karol, Mateusz ŁUKASZYK VI/066/11; Paulina, Ewa MACH VI/067/11; Krzysztof, Marcin MACIAS VI/068/11; Justyna, Weronika MAGDZIAK VI/069/11; Alicja, Beata MAJCHERCZYK VI/070/11; Magdalena, Katarzyna MAJCHRZAK VI/071/11; Agata, Maria MATCZYŃSKA VI/072/11; Paweł, Jarosław MIKESKA VI/073/11; Danuta MIZERA VI/074/11; Magdalena, Maria MOLENDA VI/075/11; Agnieszka, Anna MORKISZ VI/076/11; Krystyna, Maria MUCHA VI/077/11; Marta, Magdalena NASIDŁOWSKA VI/078/11; Marcela NAZARKIEWICZ VI/079/11; Kinga, Maria ORLIŃSKA VI/080/11; Agnieszka, Katarzyna PERCZAK VI/081/11; Karolina PETLIC VI/082/11; Anna, Magdalena PIECHACZEK VI/083/11; Barbara, Ewa PIESZCZEK VI/084/11; Agata PIS VI/085/11; Agata, Barbara PLUTA VI/086/11; Elżbieta, Helena ROHLOFF VI/087/11; Marta RUSZKIEWICZ VI/088/11; Ewelina, Dagmara SAWICKA VI/089/11; Aleksandra, Maria SITEK VI/090/11; Anna, Elżbieta SITKO VI/091/11; Ewelina, Franciszka SKRZYNIASZ VI/092/11; Eliza, Maria SMOLAREK VI/093/11; Bartłomiej, Jan STACH VI/094/11; Patrycja STAŃSKA VI/095/11; Edyta, Janina STROKA VI/096/11; Karolina, Wiktoria STRZELEC VI/097/11; Marzena, Agata SZAFRON VI/098/11; Aneta, Barbara SZUSTER VI/099/11; Agata, Katarzyna ŚWIERK VI/100/11; Angelika, Ilona WERESZCZYŃSKA VI/101/11; Marek, Piotr WIERCIGROCH VI/102/11; Agnieszka, Marta WILK VI/103/11; Małgorzata, Marzena WYSOCKA VI/104/11; Agata, Maria ZARZYCKA VI/105/11; Dominik, Michał ZAWORA VI/106/11; Wioletta, Łucja ZIOMKA VI/107/11; Tobiasz, Paweł ŻYMEŁKA VI/108/11.

4. Zgodnie z kolejnym punktem porządku obrad Rada SIA przystąpiła do opiniowania:

4a. Wniosku mgr farm. o przedłużenie okresu obowiązkowych szkoleń farmaceutów:
- mgr farm. Golnik Katarzyna (2005-2009)
Rada SIA pozytywnie jednogłośnie zaopiniowała wniosek mgr farm. Katarzyny Golnik o przedłużenie okresu obowiązkowych szkoleń farmaceutów do 31-12-2011 roku.

4b. Wniosków dotyczących możliwości pełnienia funkcji kierownika po ukończeniu 65 roku życia:

- mgr farm. Kaczmarczyk Maria w aptece ogólnodostępnej w 44-103 Gliwice, ul. Sikorskiego 72;
Po przedstawieniu kandydatury wniosek dotyczący możliwości pełnienia funkcji kierownika po ukończeniu 65 roku życia zaopiniowano pozytywnie jednogłośnie.
Wnioskodawczyni przedstawiła zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do dalszej pracy na stanowisku kierownika apteki ogólnodostępnej.

4c. Kandydatur na stanowisko kierownika apteki – wydanie rękojmi należytego prowadzenia apteki - w związku ze zmianą na stanowisku kierownika apteki:

- mgr farm. Domagała Beata w aptece ogólnodostępnej o nazwie „Św. Tomasza” w 40-564 Katowice, ul. Tomasza 12;
Po przedstawieniu kandydatury przez komisję opiniującą wniosek zaopiniowano pozytywnie jednogłośnie.

- mgr farm. Wyglenda Justyna w aptece ogólnodostępnej o nazwie „ Apteka Blisko Ciebie” w 44-370 Pszów, ul. Traugutta 9;
Po przedstawieniu kandydatury przez komisję opiniującą wniosek zaopiniowano pozytywnie jednogłośnie.

- mgr farm. Łakomska Małgorzata w aptece ogólnodostępnej o nazwie „ Za Rogiem” w 41-303 Dąbrowa Górnicza, ul. Kasprzaka 26;
Po przedstawieniu kandydatury przez komisję opiniującą wniosek zaopiniowano pozytywnie jednogłośnie.

4d. Następnie zaopiniowano farmaceutę – opiekuna, który ma sprawować opiekę nad przeddyplomową sześciomiesięczną praktyką zawodową studentów VI roku kierunku farmacja Wydziału Farmaceutycznego – na wniosek Akademii Medycznej we Wrocławiu. Po przeanalizowaniu warunków, które są wymagane od opiekunów Rada SIA udzieliła jednogłośnie zgody mgr farm. Annie Stępień – „Apteka Pod Orłem”, Katowice, Warszawska 6.

5. Inne sprawy bieżące:

5a. Rada SIA zaakceptowała Protokół obrad z XV Okręgowego Zjazdu Sprawozdawczego w dniu 06.11.2010r., którego ostateczna wersja została przesłana do wiadomości Członków Rady drogą e-mail.

5b. Prezes S. Piechula złożył wniosek o przyjęcie zasad pisania i sporządzania protokołów z posiedzeń Rady i Prezydium. Materiały zostały przesłane do zapoznania i akceptacji drogą e-mail z prośbą o ewentualne uwagi. Do dnia posiedzenia do biura izby nie wpłynęły żadne uwagi. Głos zabrał mgr farm. D. Nowak proponując uzupełnienie zasad pisania protokołów o zasady pisania porządków obrad. Zasady te odczytał zebranym. Prezes S. Piechula nie wyraził zgody na uzupełnienie, twierdząc, że jest to odrębny temat i może zostać przedyskutowany i przegłosowany na następnym posiedzeniu Rady SIA, po uprzednim rozesłaniu ostatecznej wersji do akceptacji Członków Rady. W temacie pisania protokołów głos zabrał dr A. Deląg wyrażając opinię, że dotychczasowy styl pisania protokołów jest nie do przyjęcia. Następnie przegłosowano i przyjęto zasady pisania i sporządzania protokołów z posiedzeń Rady i Prezydium wynikiem głosów 13 „za”, 4 „przeciw”, 3 „wstrzymujące”.
Dalej podjęto temat zasad pisania porządków obrad. Prezes odczytał wszystkie propozycje mgr farm. D. Nowaka, analizując wszystkie punkty. W obszernej dyskusji udział brali m.in. Wiceprezes P. Klima, mgr farm. J. Kiedrowska, następnie dr A. Deląg, mgr farm. T. Kloc, mgr farm. W. Rybka.
W związku z poruszaniem przez zebranych spraw nie związanych z tematem, Prezes stanowczo odmawiał głosu osobom wypowiadającym się poza omawianym punktem obrad. Wiceprezes P. Klima złożył wniosek o zmianę przewodniczącego zebrania, twierdząc, że taki sposób prowadzenia dyskusji i posiedzenia jest niedopuszczalny. Rada SIA większością głosów, przy 6 głosach „za zmianą” i 0 „wstrzymujących” nie wyraziła zgody na zmianę prowadzącego posiedzenie. W związku z powyższym Prezes kontynuował obrady. Dalej dyskutowano o zasadach pisania porządków obrad. Po wypowiedzi mgr farm. D. Nowak, Prezes zaproponował głosowanie słownie przedstawionej przez mgr farm. D. Nowak wersji zasad pisania porządków obrad. Ostatecznie propozycji nie głosowano – mgr farm. D. Nowak wycofał wniosek.

5c. Do Członków Rady wysłana została do zapoznania opinia prawna Mec. K. Szulc w sprawie dostępu do informacji publicznych. Padła propozycja podjęcia uchwały w tej sprawie. Po dyskusji w temacie uchwały nie podjęto. Na formalny wniosek mgr farm. R. Jasińskiego większością głosów przy 3 głosach „przeciw”, 2 głosach „wstrzymujących” punkt 5c wykreślono z porządku obrad.

5d. Do izby wpłynęło celem wykonania orzeczenie OSA w Katowicach o ukaraniu mgr farm. karą nagany za dopuszczenie się sprzedaży produktu leczniczego Acatar Acti-Tabs w ilościach hurtowych. Rada zapoznała się z orzeczeniem OSA, które zgodnie z przyjętymi ustaleniami zostanie przesłane do Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego, który zgodnie z procedurą wystąpi do Rady SIA z zapytaniem, czy ta podtrzymuje rękojmię dla ukaranego kierownika apteki.
Wiceprezes P. Klima zaproponował ujawnienie danych osobowych oskarżonej w celu przestrogi dla farmaceutów przed podobnymi praktykami.
Prezes wyjaśnił, że wszystkie wyroki sądowe są podane do wiadomości poprzez wydruk w biuletynie. Wszelkie informacje dotyczące przewinienia i kary są ujawnione, natomiast w żadnym wypadku nie można podać danych osobowych oskarżonego, chyba że sąd jako dodatkową karę orzeknie upublicznienie nazwiska.
Wywiązała się dyskusja na temat postrzegania zawodu farmaceuty przez społeczeństwo i sprowadzania osoby farmaceuty do roli „sklepikarza”- był to głos Prezesa Salus International mgr farm. Aleksandra Żurka. Na takie stwierdzenie sprzeciwił się prof. D. Moska. Dr A. Deląg oraz mgr D. Nowak zdecydowanie poparli spostrzeżenie, określenia mgr A. Żurka. Dyskusję przerwał Prezes S. Piechula powracając do porządku obrad.

5e. Prezes przedstawił zebranym rozliczenie finansowe szkolenia dla farmaceutów i Targów Farmaceutycznych, które odbyło się w Górnośląskim Centrum Kultury w Katowicach w dniu 12-03-2011. Przedstawił też propozycję organizacji wyjazdu - spotkania dla sponsorów targów w ramach podziękowania, co Rada zaakceptowała.

5f. Do biura izby wpłynęły prośby o zapomogi finansowe:

5g. Następnie głos zabrał Wiceprezes P. Brukiewicz i przekazał zebranym informacje na temat najbliższych szkoleń.
Na bieżąco prowadzone są prace nad wnioskiem o dofinansowanie szkoleń z funduszy europejskich. Z otrzymanego pisma wynika, że projekt przedstawiony przez izbę nie będzie możliwy do dofinansowania w tegorocznym konkursie obejmującym projekty z pomocą publiczną. Istnieje jednakże możliwość wystąpienia o dofinansowanie w drugim z konkursów planowanych na trzeci kwartał br. obejmujący projekty bez pomocy publicznej. Konkurs ten przewiduje dofinansowanie projektów obejmujących m.in. szkolenia.
Izba otrzymała również odpowiedź od Dziekana Stanisława Boryczki w sprawie szkoleń internetowych z farmakodynamiki dr. Szuby. Temat wymaga dodatkowego omówienia, dlatego zaproponowano kolejne spotkanie.
Do izby wpłynęło także pismo z Kamsoft z ofertą szkoleniową w zakresie bezpieczeństwa danych osobowych. Temat jest aktualny z powodu wprowadzonych niedawno zmian w ustawie o ochronie danych osobowych.
Wiceprezes P. Brukiewicz złożył także zebranym sprawozdanie z kursu dla farmaceutów z zakresu terapii bólu, który odbył się wraz z Targami Farmaceutycznymi w Katowicach w dniu 12 marca. Po przeanalizowaniu ankiet stwierdzono, że kurs zebrał bardzo dobre opinie farmaceutów.
Przekazał informacje z XXX Okręgowego Zjazdu Lekarzy, na którym był obecny jako przedstawiciel samorządu aptekarskiego, w związku z otrzymanym przez izbę zaproszeniem.
Zreferował także spotkanie z Posłem Andrzejem Sośnierzem, które odbyło się 22 marca w Katowicach. Tematem spotkania były aktualne problemy służby zdrowia w świetle przygotowywanego pakietu ustaw zdrowotnych oraz prezentacja autorskiego programu reformy służby zdrowia, przygotowanego przez Posła Andrzeja Sośnierza.

5h. Prezes poprosił zebranych o akceptację przygotowanego pisma - zawiadomienia WIF o reklamie internetowej łamiącej obowiązujące przepisy ustawy prawo farmaceutyczne, z prośbą o wszczęcie postępowania wyjaśniającego. Egzemplarz pisma został przesłany po sali obrad z prośbą o własnoręczny podpis i pieczęć apteki. Korespondencja niezwłocznie zostanie przesłana do WIF.

6. Wolne głosy i wnioski.

6a. Głos zabrał mgr farm. A. Żurek, Prezes Zarządu Salus International Sp. z o.o. W wystąpieniu podziękował Prezesowi S. Piechuli i Śląskiej Izbie Aptekarskiej, klientom i wszystkim tym, którzy wspierali hurtownię w trudnych chwilach, kiedy to po kontroli doraźnej (z donosu), od dnia 22.02.2011r. GIF unieruchomił sprzedaż leków w hurtowni. Po wyjaśnieniu wszystkich wątpliwości dnia 09.03.2011r. uchylił powyższą decyzję. Przeprosił także za wszystkie niedogodności i zaprosił do dalszej współpracy.

6b. Wiceprezes P. Klima przedstawił zebranym wstępne informacje i propozycję współpracy w organizacji Sesji naukowej pod hasłem Zielarstwo i Ziołolecznictwo. Wstępny termin sesji 16-17 wrzesień. Zwrócił się do Członków Rady SIA o przyznanie środków pieniężnych na ten cel w kwocie ok. 10000 zł. Prezes S. Piechula poprosił o przygotowanie bardziej szczegółowych informacji na kolejne posiedzenie Rady SIA.

6c. Następnie głos zabrał mgr R. Jasiński. W wystąpieniu wyraził bardzo negatywną opinię na temat przebiegu posiedzeń Rady SIA w ostatnim okresie czasu, sposobu prowadzonych dyskusji i podejmowanych tematów.

6d. Mgr farm. D. Nowak zadał pytanie Prezesowi dlaczego zostały zablokowane hasła dostępu do strony internetowej izby i nie może wysyłać informacji do farmaceutów. W odpowiedzi Prezes wyjaśnił, że w tej kwestii nastąpiła zmiana. Wpisy dokonywane są przez biuro izby na prośbę zainteresowanego. Natomiast wszystkie dyskusyjne kwestie są przedstawiane na posiedzeniach Prezydium bądź Rady, która zadecyduje o publikacji materiału.

6e. Wiceprezes P. Klima podjął dyskusję na temat konfliktów i bieżącej sytuacji w izbie przed zakończeniem kadencji, zaapelował do zebranych o przemyślane i wyważone wypowiedzi oraz zapanowanie nad emocjami, które doprowadzają do nikomu niepotrzebnych sytuacji.

6f. Mgr farm. W. Rybka poprosił o wyjaśnienie sprawy Fundacji Dbam o Zdrowie i otrzymanego wezwana do usunięcia skutków naruszenia dóbr osobistych poprzez złożenie oświadczenia w związku z opublikowaniem na stronie internetowej izby nieprawdziwych informacji. Prezes wyjaśnił obieg korespondencji w tym temacie. Sprawa jest nadal w toku i na dzień dzisiejszy izba nie ma podstaw do przeprosin. Odpowiednie pismo zostało przygotowane przez mec. K. Szulc i wysłane do zainteresowanego.

6g. Powrócono do tematu protokołu z obrad z XV Okręgowego Zjazdu Sprawozdawczego w dniu 06.11.2010r. Prezes wyjaśnił dr. A. Deląg i mgr W. Rybka, że protokół nie został przegłosowany, lecz zaakceptowany przez Radę SIA.
W związku z powyższym Panowie poprosili o zanotowanie uwagi, że nie zgadzają się z treścią protokołu w całości, uważają że nie zawiera pełnych wypowiedzi i wystąpień obradujących i w przedstawionej formie jest nie do przyjęcia.

6h. Mgr farm. A. Bednarz złożył wniosek o organizację wyjazdowego posiedzenia Rady SIA w celu szerszego omówienia spraw bieżących izby. W związku z nieliczną akceptacją pomysłu wniosek został wycofany.

6i. Na zakończenie w niewielkim gronie jeszcze raz podjęto dyskusję w sprawie polubownego rozwiązania konfliktu pomiędzy Członkami Rady.

7. 41 posiedzenie Rady Śląskiej Izby Aptekarskiej w dniu 05 kwietnia 2011 r. zakończono o godz. 13.15.

Protokołowała
Katarzyna Szymała
mdi-arrow-left Powrót
Zobacz również:
Protokół z 3 Posiedzenia Rady SIA VIII Kadencji Protokół z obrad 3 posiedzenia Rady Śląskiej Izby Aptekarskiej VIII kadencji w dniu 7 stycznia 2020 r.Katowice, dnia 7 stycznia 2020 r.1. Posiedzenie Rady SIA o...
Więcej mdi-menu-right
Protokół z 2 Posiedzenia Rady SIA VIII Kadencji Protokół z obrad 2 posiedzenia Rady Śląskiej Izby Aptekarskiej VIII kadencji w dniu 3 grudnia 2019 r.Katowice, dnia 3 grudnia 2019 r.1. Posiedzenie Rady SIA otw...
Więcej mdi-menu-right
Protokół z XLV Posiedzenia Rady SIA VII Kadencji Protokół z obrad 45 posiedzenia Rady Śląskiej Izby Aptekarskiej VII kadencji w dniu 5 listopada 2019 r.Katowice, 5 listopada 2019 r.1. Posiedzenie Rady SIA otwo...
Więcej mdi-menu-right
Więcej artykułów mdi-menu-right