2020-09-24
Pytania i odpowiedzi z webinaru "Nowości w realizacji zleceń na pieluchomajtki od 2020 r."

Pytania i odpowiedzi z webinaru, który odbył się 23.09.2020 r. pt. "Prosta recepta na refundację środków chłonnych z Essity. Nowości w realizacji zleceń na pieluchomajtki od 2020 r." opracowane przez Pana Pawła Szarego firmy Essity.

1. Czy ceny zamieszczone w cenniku są konieczne i wiążące przy realizacji w kamsofcie? Czy istnieją widełki cenowe, limity?

Ceny zamieszczone w cenniku są maksymalne, co oznacza, iż nie można ich przekroczyć, natomiast można je obniżyć.

2. Czy farmaceuta ma prawo w e-zleceniu uzupełnić uprawnienia dodatkowe pacjenta, które nie zostały zaznaczone przez lekarza? Jeśli tak to czy potwierdzenie uprawnień dodatkowych w formie kserokopii wysyłam do refundatora?

Tak, farmaceuta ma prawo nadać pacjentowi uprawnienia w systemie eZWM, jeśli lekarz ich nie zaznaczył. Nadając uprawnienia należy dosłać kserokopie dokumentu potwierdzającego uprawnienia do świadczeniodawcy.

3. Czy istnieje prosty sposób określenia stopnia chłonności wyrobów inny niż w postaci "zaczernionych" kropelek? Pacjenci często oczekują odpowiedzi ile dokładnie dany produkt chłonie moczu. tzn jedna pełna kropelka na produkcie oznacza np. 200 ml moczu, czy raczej chłonność jest zależna od danego produktu i jest zmienna.

Im więcej wypełnionych kolorem kropelek tym wyższa chłonność. Ilość kropelek nie odpowiada konkretnym ml. Kropelki są wskaźnikiem w poruszaniu się wśród produktów TENA.

4. Czy lekarz może wypisać e-zlecenie pro auctore/pro familia?

Szczegółowe przepisy dotyczące e-zlecenia tego nie regulują. Należy zastosować te same zasady jak w przypadku recept, gdzie jest to dozwolone.

5. Czy mogę zrealizować e-zlecenie z innego oddziału NFZ?

Tak, można zrealizować zlecenie z innego oddziału NFZ.

6. Jeżeli pacjent zacznie realizować produkty z firmy A, to do końca ważności wniosku musi je realizować?

Tak, pacjent biorąc produkty firma A do końca ważności wniosku ma możliwość realizować zlecenia jedynie na produkty tej firmy.

7. Czy możliwa jest realizacja tylko jednego producenta?

Na dane zlecenie można zrealizować produkty jednego producenta.

8. Przykład: pacjent ma wystawione zlecenie na 12 miesięcy. Czy może na przykład w jednym miesiącu zrealizować wniosek na produkty refundowane producenta A, a w innym miesiącu może wybrać produkty refundowane producenta B? Czy tylko jest możliwa realizacja wniosku na produkty producenta wybranego w pierwszym miesiącu realizacji?

Pacjent biorąc produkty producenta A do końca ważności zlecenia musi realizować zlecenia na produkty producenta A.

9. Uprawnienie ZN47, czy pacjent może dokonać zakupu na dany miesiąc kilkukrotnie na podstawie tego samego wniosku, czy pacjent powinien oszacować swoje miesięczne potrzeby i zakup odbywa się raz na dany miesiąc?

Pacjent powinien oszacować swoje miesięczne potrzeby, aby zakup odbył się raz w miesiącu.

10. Uprawnienie ZN47, lekarz wpisał na wniosku ilość 90 sztuk na miesiąc. Czy mogę wydać na żądanie większą ilość bez konieczności poprawy wniosku przez lekarza?

Nie można wydać większej ilości sztuk. Chcąc zrealizować większą liczbę sztuk pacjent musi udać się do lekarza, aby ten poprawił wniosek.

11. Zawsze musi być nadrukowany kod kreskowy na zleceniu?

Tak musi być nadrukowany. Nadrukowany kod kreskowy świadczy o tym, iż zlecenie zostało prawidłowo zarejestrowane.

12. Instrukcja realizacji zleceń na wyroby medyczne w KS-Aptece / eZWM

https://www.katowice.oia.pl/files_news/news_8467/files/044-Tena_instrukcja_realizacja_zlecen_na_wyroby_medyczne_w_KSApteka_eZWM_2020.pdf

Paweł SZARY
ESSITY POLAND SP.Z O.O.
pawel.szary@essity.com

Autor: Lech Wróblewski
chevron_left
05
03.2021
chevron_right
Subskrybuj
chevron_right
Powrót do góry