Pismo SIA do Śląskiego OW NFZ w sprawie przerw w funkcjonowaniu portalu
Pismo Śląskiej Izby Aptekarskiej przesłane 2 czerwca 2015 r. do Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w sprawie przerw w funkcjonowaniu portalu świadczeniodawcy.
Prezes Rady Śląskiej Izby Aptekarskiej
dr farm. Piotr Brukiewicz
***
Nasz znak: SIAKat-0322-2015
Katowice, 2015-06-02
Sz. P.
Ewa Momot
Dyrektor Śląskiego OW NFZ
ul. Kossutha 13
40-844 Katowice
dotyczy: funkcjonowania portalu informatycznego NFZ o/ Katowice
https://ps.nfz-katowice.pl/CLO_WS/Login.aspx
Szanowna Pani,
Działając na podstawie art. 7 ust. 1 p. 1 i następne ustawy o izbach aptekarskich (Dz.U. 2014 poz. 1429 ze zm.), zwracamy się do Państwa o wyjaśnienie częstych i uciążliwych przerw w funkcjonowaniu portalu https://ps.nfz-katowice.pl/CLO_WS/Login.aspx
Coraz częściej można spotkać na portalu informację o jego zawieszeniu, błędzie serwera oraz inne przyczyny uniemożliwiające procedowanie zgodnie z art. 45 i nast. ustawy o refundacji leków... (Dz.U. 2011/12/696 ze zm.). NFZ ma obowiązek weryfikacji komunikatu apteki w terminie 5 dniu od jego terminowego przekazania.
Art. 45 3. Przekazywanie komunikatów elektronicznych obejmuje następujące fazy:
1) przygotowanie komunikatu przez aptekę, sprawdzenie jego kompletności i poprawności oraz jego terminowe przekazanie;
2) weryfikację komunikatu przez Fundusz oraz przygotowanie i przekazanie komunikatu zwrotnego zawierającego wynik wstępnej analizy poprawności danych oraz projektu zestawienia zbiorczego;
1.poprawianie lub usuwanie przez aptekę, w drodze korekty, błędów albo innych nieprawidłowości wykazanych w komunikacie zwrotnym i ponowne przekazanie komunikatu elektronicznego.
Art. 45 7. Oddział wojewódzki Funduszu przeprowadza czynności, o których mowa w ust. 3 pkt 2, w terminie 5 dni roboczych od dnia otrzymania danych, o których mowa w ust. 3 pkt 1.
8. Czynność, o której mowa w ust. 3 pkt 3, apteka wykonuje jednorazowo w terminie 5 dni roboczych od otrzymania danych, o których mowa w ust. 3 pkt 2, po czym oddział wojewódzki Funduszu ponownie przeprowadza czynności, o których mowa w ust. 3 pkt 2, w terminie 5 dni roboczych od dnia otrzymania poprawionych danych.
Niestety nie ma możliwości terminowego przekazania komunikatów.
Dowód: wydruk strony https://ps.nfz-katowice.pl/CLO_WS/Login.aspx
Wskazując na powyższe fakty i problemy funkcjonowania portalu, pociągające za sobą ciągłe śledzenie statusu przesłanego zestawienia refundacyjnego, zwracamy się z uprzejma prośbą o wprowadzenie systemu powiadamiania apteki za pomocą @ lub sms'a o zakończeniu kolejnego etapu-fazy przetwarzania przesłanego zestawienia refundacyjnego.
Jednocześnie proszę o informację, jak rozumieć „terminowe przekazanie” z art. 45 ust 3 p. 1 ustawy w sytuacji niedziałania portalu?
Z poważaniem
Prezes Rady SIA w Katowicach
dr n. farm. Piotr Brukiewicz