ŚLĄSKA IZBA APTEKARSKA
W KATOWICACH

I Posiedzenie Rady ŚIA VI Kadencji

Data dodania: 2013-11-20
Protokół z obrad 01 posiedzenia Rady Śląskiej Izby Aptekarskiej VI kadencji w dniu 23 listopada 2011 roku.

Katowice, dnia 23 listopada 2011 roku

1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku obrad. Godz. rozpoczęcia 9.15. Przewodniczący posiedzenia Prezes dr farm. Piotr Brukiewicz.
O godz. 9:15 obrady rozpoczął przewodniczący posiedzenia Prezes dr farm. Piotr Brukiewicz.

2. Przyjęcie protokołu z 48 posiedzenia Rady ŚIA V kadencji w dniu 08.11.2011 roku.
Po wysłuchaniu uwag mgr Andrzeja Bednarza dotyczących znalezionych "literówek" Rada SIA jednogłośnie przyjęła protokół z 48 posiedzenia Rady ŚIA V kadencji w dniu 08.11.2011 roku.

3. Podjęcie uchwał w sprawie:

- 1. Wyboru Prezydium Rady ŚIA
Prezes dr farm. Piotr Brukiewicz omówił funkcje Prezydium zarekomendował swój skład. Wymienione osoby wyraziły zgodę po czym otwarto dyskusję i zarządzono głosowanie (U-RSIA-01-VI-2011, U-RSIA-011-VI-2011).
Głosy liczyły dr Kazimiera Klementys i mgr Aniela Polc. O godz. 9:45 rozdano karty do głosowania na skład Prezydium Rady. Dr Kazimiera Klementys poinformowała o sposobie głosowania. Mecenas zapytał czy ktokolwiek życzy sobie głosowania indywidualnego. Przy braku głosów zdecydowano się na głosowanie wszystkich kandydatur en bloc. O 10:00 dr Kazimiera Klementys poprosiła o oddanie głosów i zamknięcie głosowania. Następnie odczytano wyniki. Wszystkie zaproponowane osoby zostały przyjęte przez Członków Rady ŚIA większością głosów.

- 2. Upoważnienia Prezydium Rady do działania w imieniu Rady Śląskiej Izby Aptekarskiej. Ponieważ Prezydium działa w imieniu Rady w sprawach, które Rada mu przekaże, upoważniono Prezydium Rady do działania w imieniu Rady Śląskiej Izby Aptekarskiej.
Uchwałę przyjęto większością głosów przy jednym głosie wstrzymującym (U-RSIA-002-VI-2011).

- 3. Wyznaczenia osób upoważnionych do dysponowania rachunkiem bankowym ŚIA. Mgr Kłoda omówiła uchwały finansowe, które należy podjąć.
Upoważnionym do dysponowania rachunkiem bankowym ŚIA dotychczas był Prezes i Skarbnik. Pani Ewa Kłoda wykonuje przelewy, na których widnieją dwa podpisy osób upoważnionych. Dyskutowano nad pozostawieniem istniejącej dyspozycji dr farm. Stanisława Piechuli jako sposobu na szybkie rozpoczęcie działań zanim nowy Prezes złoży wzór podpisu i otrzyma kartę do konta. Księgowa uświadomiła Radę, że w kasie zwykle nie ma gotówki i większość transakcji dokonywanych jest przelewem. Mec. K. Szulc na pytanie magistra R. Jasińskiego potwierdził, że Rada może wydać decyzję o pozostawieniu dyspozycji dla dr farm. Stanisława Piechuli.
Rada SIA jednogłośnie zatwierdziła pozostawienie dyspozycji dr farm. Stanisława Piechuli (U-RSIA-003-VI-2011).

- 4. Udzielenia pełnomocnictwa ogólnego. Udzielono pełnomocnictwa ogólnego do reprezentowania Izby "na zewnątrz" dla Prezesa dr farm. Piotra Brukiewicza i dr farm. Stanisława Piechuli. Uchwałę przyjęto jednogłośnie (U-RSIA-004-VI-2011).

- 5. Wskazania osoby reprezentującej Radę SIA wobec osób trzecich. W kolejnym głosowaniu przy 1 głosie wstrzymującym zatwierdzono Prezesa dr farm. Piotra Brukiewicza jako osobę reprezentującą Radę ŚIA wobec osób trzecich. Prezes wyznacza kolejną osobę oprócz siebie by w razie jego nieobecności można było szybko zadziałać w tematach Izby. Prezes nie musi wyznaczać takiej osoby i odpowiada za działania wyznaczonego (U-RSIA-005-VI-2011).

- 6. Udzielenia pełnomocnictwa do działania w poszczególnych sprawach. Udzielono pełnomocnictwa Prezydium Rady ŚIA, Prezesowi Rady ŚIA oraz Wiceprezesom Rady ŚIA do działania w poszczególnych sprawach w celu uniknięcia konieczności zwoływania Rady w sprawach gdy trzeba działać szybko i skutecznie.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie (U-RSIA-006-VI-2011).

- 7. Upoważnienia osób mogących dokonywać adnotacji w PWZ. Jednogłośnie przyjęto sprawdzające się stanowisko z poprzedniej kadencji upoważniające osoby mogące dokonywać adnotacji w PWZ (U-RSIA-007-VI-2011).

- 8. Zwrotu kosztów za udział w posiedzeniach Rady ŚIA i jej Prezydium. Pani mgr E. Kłoda omówiła sposób rozliczania kosztów dojazdu na posiedzenia Rady i Prezydium, prosząc o decyzję czy tak jak w poprzedniej kadencji przyjęta zostanie zryczałtowana kwota za posiedzenie czy też członkowie posiedzeń będą podawać ilość kilometrów dojazdu, które następnie zostaną przeliczone w zależności od rodzaju pojazdu itp. Po rekomendacji skarbnika jednogłośnie przyjęto dotychczasowy sposób rozliczania dojazdu jako zryczałtowanej kwoty oraz że dojazdy na spotkania komisji opiniującej kierowników będą także rozliczane tak jak posiedzenia Rady i Prezydium według listy obecności (U-RSIA-008-VI-2011).
Księgowa rozdała karty do wypełnienia danych członków Rady niezbędnych do wystawienia dokumentów.
Pani E. Kłoda prosiła też o decyzję czy rozwiązać umowę z Damianem Nowakiem, za filmowanie wydarzeń organizowanych przez ŚIA. Umowa była podpisana na czas nieokreślony, a wypłata następowała w grudniu. Zapytała czy ma wystąpić do mgr D. Nowaka o zwrot sprzętu należącego do Izby, którego używał do pracy.
Prezes dr farm. Piotr Brukiewicz potwierdził, że wypłata należności nastąpi po przedstawieniu sprawozdania z prac.
Decyzję o umowie i zwrocie sprzętu podejmie na następnym posiedzeniu Rada po opracowaniu tematu przez Prezydium.

- 9. Upoważnienia członków Izby do zawarcia umowy na przekazanie dotacji ze środków publicznych i sposobu jej rozliczania
Kolejnym zagadnieniem było upoważnienie członków Izby do zawarcia umowy na przekazanie dotacji ze środków publicznych i sposobu jej rozliczania, które zostało jednogłośnie udzielone prezesowi, v-ce prezesowi i skarbnikowi. Jako upoważniony v-ce prezes zaproponowany został dr farm. Stanisław Piechula (U-RSIA-009-VI-2011).

- 10. Ustalenia zasad zatrudniania i wynagradzania Prezesa Rady ŚIA w Katowicach. Prezes zatrudniony jest bez umowy o pracę. Kwota i sposób zatrudnienia zostały zatwierdzone jednogłośnie (U-RSIA-010-VI-2011).

- 11. Wyboru Zastępców Prezesa Rady ŚIA oraz Skarbnika i Sekretarzy Rady ŚIA Wynagrodzenia funkcyjnych Członków Rady ŚIA ustalono na poziomie takim jak dotychczas.
Utrzymanie wynagrodzeń na tym samym poziomie zostało zatwierdzone przy 2 głosach wstrzymujących się.

- 12. Powołania komisji problemowych działających w ŚIA wraz z przewodniczącymi komisji. W dyskusji nad powołaniem komisji problemowych działających w ŚIA wraz z przewodniczącymi komisji zdecydowano o wymogu sprawozdawania komisji ze swoich prac ponieważ w poprzedniej kadencji oprócz komisji opiniującej kierowników nie odnotowano spektakularnych działań żadnej z nich. Zaproponowano by zaprosić do udziału w spotkaniach komisji farmaceutów chętnych do działania ponieważ nie tylko członkowie Rady mogą uczestniczyć w ich pracach.
Prezes podał listę komisji:
- ds. Aptek ogólnodostępnych, - ds. Aptek szpitalnych, - ds. Ekonomii aptek, - ds. Historii, etyki i deontologii zawodu, - ds. Hurtowni farmaceutycznych, - ds. Informacji, - ds. Nauki i szkolenia, - ds. Pracowników aptek, - ds. Prawa, - ds. Strategii programowej, - ds. Wykonywania zawodu, stwierdzania PWZ i rękojmi należytego prowadzenia apteki.
Następnie podziękował komisji opiniującej kierowników za wysiłek włożony jej prace.
Dr K. Klementys wspomniała dr A. Deląga przewodniczącego komisji. Zaproponowała by w skład komisji wchodziły osoby z doświadczeniem i co najmniej 10-letnim stażem pracy. Pozostałe osoby mogłyby uczestniczyć jako obserwatorzy.
Prezes zaproponował nazwiska (mgr farm. A. Bednarz, dr farm. P. Brukiewicz, mgr farm. Zdzisław Gawroński, dr farm. K. Klementys, dr farm. B. Kwaśniak, mgr farm. K. Majka, mgr farm. M. Sokół, mgr farm. D. Szydłak) na członków komisji.
Andrzej Bednarz potwierdził że praca w komisji nie należy do lekkich i powiedział że na podwalinach stworzonych przez dra A. Deląga należy pracować nad uściśleniem zakresu i tematyki rozmowy.
Prezes zapytał nowych członków o zgodę na uczestnictwo.
Mgr farm. Włodzimierz Wdowski zapytał czy innych uczestniczących można nazwać obserwatorami i czy posiedzenia komisji są otwarte. Odpowiedziano że posiedzenia są zamknięte, nagrywane i że kandydat wybiera komisję, z którą chce się spotkać.
Prezes dr farm. Piotr Brukiewicz poinformował komisję aptek szpitalnych o planowanym spotkaniu z nadzorem farmaceutycznym.
Dr farm. Stanisław Piechula stwierdził, że uchwała nie mówi o wyborze członków komisji lecz tylko o komisjach i zaproponował by wybrać tylko przewodniczących komisji, którym zostanie powierzona organizacja komisji. Przewodniczącymi mogliby zostać v-ce prezesi.
Prezes dr farm. Piotr Brukiewicz zdecydował o powołaniu komisji do spraw zawodu na obecnym posiedzeniu by mogła od razu rozpocząć działanie i poprosił o zgłoszenie jej członków.
Mec. K. Szulc przypomniał, że skład komisji musi być zatwierdzony przez Radę.
Po uzyskaniu zgody kandydatów Rada jednogłośnie zatwierdziła skład komisji (U-RSIA-016-VI-2011).

- 13. Wynagrodzenia funkcyjnych Członków Rady ŚIA
Od dnia 01.01.2012r. Rada SIA uchwaliła wynagrodzenia dla następujących funkcyjnych Członków Rady SIA.

- 14. Pełnomocnictwa do podpisywania Kart ciągłego szkolenia farmaceutów oraz zaliczania szkolenia ciągłego. Jednogłośnie udzielono pani Dorocie Hapecie i panu Lechowi Wróblewskiemu pełnomocnictwa do podpisywania kart ciągłego szkolenia farmaceutów oraz zaliczania szkolenia (U-RSIA-014-VI-2011).

- 15. Ustalenia składu Kolegium Redakcyjnego biuletynu Apothecarius - Śląskie Forum Farmaceutyczne. Ustalono skład Kolegium Redakcyjnego biuletynu Apothecarius - Śląskie Forum Farmaceutyczne. Przewodniczącym został prof. Dionizy Moska, zastępcą dr farm. Stanisław Piechula i prezes dr farm. Piotr Brukiewicz.
Prof. Dionizy Moska omówił zawartość biuletynu i zachęcał do publikowania artykułów także farmaceutów spoza Rady.
Mec. K. Szulc przypomniał, że w zakresie stron WWW oraz biuletynu autorów obowiązują 3 reżimy ustawowe: o znieważeniu, o ochronie dóbr osobistych i wynikający z prawa prasowego.
Publikacje internetowe są traktowane tak samo jak prasowe. Zbyt swobodne wypowiedzi na stronach przyporządkowanych do Izby jest postrzegane jako działanie ŚIA, a nie tylko pojedynczej osoby. Wspomniał także o często ostatnimi czasy zasądzanych stosunkowo wysokich karach pieniężnych za ewentualne złamanie jednego z wymienionych praw przez autorów. Zapewnił o swojej chęci do pomocy w razie wątpliwości czy dany tekst nie będzie odebrany jako łamiący prawo.
Prezes i v-ce prezesi zachęcili szczególnie nowych członków do udzielania się i zachęcania innych do publikowania na łamach biuletynu i na stronie WWW.
Kolegium zatwierdzono jednogłośnie (U-RSIA-012-VI-2011).

Następnie podjęto temat z poprzedniego posiedzenia Rady o podtrzymaniu wpłat na Towarzystwo Ekonomiczne dra Szuby. Prezes i skarbnik rekomendowali zatwierdzenie wydatku.
Prezes zapewnił o podejmowanych działaniach do wyrównania składki w oparciu o budżet i pracach nad zdobyciem funduszy dla Izby w obecnych ciężkich czasach. Prosił o zgłaszanie pomysłów na ewentualne zdobycie dotacji.

Mgr L. Wolnicka-Morawiec zaproponowała wzorem wcześniejszych kadencji powołanie funduszu na zapomogi dla farmaceutów, który miałby wyraźnie określoną definicję i kwotę do dyspozycji co pozwoliłoby uniknąć wydawania znacznych kwot jak miało to miejsce w poprzedniej kadencji.
Wcześniej fundusz opiewał na 16000 złotych rocznie i dysponowanie środkami odbywało się po otrzymaniu wniosków od delegatów z regionu gdzie pojawiła się potrzeba. Farmaceuci byli zorientowani w sytuacji kolegów i rekomendowali wypłatę. Niewykorzystana kwota funduszu przechodziła na następny rok.
Prezes P. Brukiewicz zaproponował omówienie tematu na następnym posiedzeniu Rady po wcześniejszym wypracowaniu stanowiska.
Mgr L. Wolnicka-Morawiec dodała że chciałaby umieścić zapis mówiący o nieprzeznaczaniu zapomogi na zapłatę składek, które są obowiązkiem każdego.
Mgr Ryszard Jasiński poinformował że wydatek z zeszłej kadencji spotkał się ze złym odbiorem w środowisku.
Prof. Dionizy Moska opowiedział o istniejącej kiedyś sekcji socjalnej, rządzącej się szczegółowymi zasadami korzystania z funduszy ORA, która opiniowała wnioski o wypłatę większych kwot zatwierdzane potem na posiedzeniach Rady lub Prezydium.
Prezes zapewnił o powołaniu grupy, która opracuje temat i stworzy zasady wydawania zapomóg.
Mgr Ryszard Jasiński stwierdził że jak dotąd nie zdarzyło się Radzie “szafować” zapomogami i jest przeciwny tworzeniu “katalogu” zasad ich przyznawania.
Do jego zdania przychylił się skarbnik, który zgodził się, że każda sprawa rozważana jest indywidualnie przez co nie warto tworzyć zbyt sztywnych zasad nieprzystających do nieprzewidywalnych sytuacji, z którymi czasem konfrontuje nas życie.
Dodał że zapomogi nigdy nie były wypłacane na pokrycie składek lecz dla farmaceutów w potrzebie, którzy ewentualnie przeznaczali je na pokrycie należności.

4. Nastąpiło opiniowanie:

4a. Wniosków dotyczących możliwości pełnienia funkcji kierownika po ukończeniu 65 roku życia. Omówiono sposób potwierdzania zdolności do pełnienia funkcji kierownika po 65 roku życia wyjaśniając, że opieramy się na zaświadczeniu lekarskim bez zapraszania kandydata na rozmowę.

- mgr farm. Badyna Janina w aptece ogólnodostępnej o nazwie „Apteka przy Elektrowni” w 44-230 Czerwionka-Leszczyny, ul. Jana Pawła II 17A/2 - zatwierdzony przy 2 głosach wstrzymujących,

- mgr farm. Markowska Krystyna w Instytucie Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego w 41-200 Sosnowiec, ul. Kościelna 13 - zatwierdzony jednogłośnie.

4b. Kandydatur na stanowisko kierownika apteki – wydanie rękojmi należytego prowadzenia apteki - w związku ze zmianą na stanowisku kierownika apteki. Dr farm. Stanisław Piechula wyjaśnił nowym członkom Rady sposób opiniowania osób na stanowisko kierownika gdzie komisja rozmawia wcześniej z kandydatem i przedstawia swoje stanowisko Radzie.

- mgr farm. Jóźwiak Izabela w aptece ogólnodostępnej o nazwie „Apteka Słoneczna” w 41-710 Ruda Śląska, ul. 1-go Maja 318 B - zatwierdzono jednogłośnie.

- mgr farm. Strukowska-Spaczyńska Katarzyna w aptece ogólnodostępnej o nazwie „Avicenna” w 44-100 Gliwice, ul. Dolnej Wsi 62 - zatwierdzono jednogłośnie.

- mgr farm. Nawłoka Renata w aptece ogólnodostępnej o nazwie „Trójka” w 40-110 Katowice, ul. Agnieszki 13 - zatwierdzono jednogłośnie.

- mgr farm. Skrupski Tomasz w aptece ogólnodostępnej o nazwie „Apteka Piekarska” w 41-902 Bytom, ul. Piekarska 5 - zatwierdzono jednogłośnie.

- mgr farm. Stach-Olszewska Anna w aptece ogólnodostępnej o nazwie „Apteka Rodzinna” w 42-660 Kalety, ul. Księdza Rogowskiego 6A - zatwierdzono jednogłośnie.

- mgr farm. Podsiadło Renata w aptece ogólnodostępnej o nazwie „Hedelix” w 41-218 Sosnowiec, ul. Kraszewskiego 8 - zatwierdzono jednogłośnie

4c. Kandydatury na stanowisko kierownika apteki – wydanie zaświadczenia w związku ze zmianą na stanowisku kierownika apteki szpitalnej:

- mgr farm. Bereszko Bożena w aptece szpitalnej Szpitala Miejskiego w Tychach sp. z o.o. w 43-100 Tychy, ul. Cicha 27 - zatwierdzono jednogłośnie.

4d. Kandydatury na stanowisko kierownika hurtowni farmaceutycznej – wydanie zaświadczenia w związku ze zmianą na stanowisku kierownika składu konsygnacyjnego:
- mgr farm. Barańska Magdalena w składzie konsygnacyjnym NEUCA SA w 40-246 Katowice, ul. Porcelanowa 76 - zatwierdzono jednogłośnie.

4e. Wnioski w sprawie udzielenia zezwolenia na prowadzenie apteki ogólnodostępnej – wydanie opinii zawierającej m.in. stwierdzenie rękojmi należytego prowadzenia apteki przez kandydata na funkcję kierownika apteki ogólnodostępnej:

- mgr farm. Kowalczyk Agnieszka w aptece ogólnodostępnej o nazwie „Apteka Polska” w 42-500 Będzin, ul. Modrzejowska 27, w związku z wnioskiem o udzielenie zezwolenia na prowadzenie apteki ogólnodostępnej złożonym przez Pana Jacka Bryś zam. Lubliniec - zatwierdzono jednogłośnie,

- mgr farm. Tryba-Żak Agnieszka w aptece ogólnodostępnej o nazwie „Apteka Przyjazna Zdrowiu” w 41-907 Bytom, ul. Maurycego Mochnackiego 68 w związku z wnioskiem o udzielenie zezwolenia na prowadzenie apteki ogólnodostępnej złożonym przez Apteka Przyjazna Zdrowiu B. Sygnowska, A. Tryba-Żak Sp.j. z siedzibą w 41-907 Bytom, ul. M. Mochnackiego 68 - zatwierdzono jednogłośnie,

- mgr farm. Wontek Izabela w aptece ogólnodostępnej o nazwie „Medyczna” w 41-300 Dąbrowa Górnicza, ul. Królowej Jadwigi 25A w związku z wnioskiem o udzielenie zezwolenia na prowadzenie apteki ogólnodostępnej złożonym przez Apteka Medyczna Sp. z o.o. z siedzibą w 02-495 Warszawa, ul. Ryżowa 49 - zatwierdzono jednogłośnie od 01-12-2011r.w związku z wypowiedzeniem do dnia 30-11-2011r,

- mgr farm. Kuć-Kula Małgorzata w aptece ogólnodostępnej o nazwie „Na Zdrowie” w 44-200 Rybnik, ul. Wodzisławska 1 w związku z wnioskiem o udzielenie zezwolenia na prowadzenie apteki ogólnodostępnej złożonym przez „BLISKA” Sp. z o.o. z siedzibą w 02-676 Warszawa, ul. Postępu 18A - zatwierdzono przy 1 głosie wstrzymującym się,

- mgr farm. Kubica Agnieszka w aptece ogólnodostępnej o nazwie „Apteka Główna Centrum Tanich Leków” w 44-100 Gliwice, ul. Jagiellońska 23A w związku z wnioskiem o udzielenie zezwolenia na prowadzenie apteki ogólnodostępnej złożonym przez Farmacja Polska Sp. z o.o. z siedzibą w 05-500 Piaseczno, ul. Wojska Polskiego 28/78 - mgr Kloc z większością Rady wyraził swój sprzeciw - nazwa powstającej apteki jest reklamą i nie powinna mieć zaproponowanego brzmienia. V-ce prezes Bednarz wyjaśnił że dokładnie taka nazwa pojawiła się we wniosku o opinię otrzymanym z nadzoru. Mec. K. Szulc zaproponował sformułowanie odpowiedzi z zaznaczeniem zastrzeżeń do nazwy. Zdecydowano poddanie pod głosowanie przyznanie rękojmi kierownikowi z zastrzeżeniem wątpliwości co do obsady (zapewnienia obecności magistra w godzinach pracy apteki) i nazwy apteki. Propozycję przyjęto przy 2 głosach „przeciw”.

- mgr farm. Wiercioch-Grzywok Katarzyna w aptece ogólnodostępnej o nazwie „Apteka Pod Wieżą” w 43-180 Orzesze, ul. Św. Wawrzyńca 3 w związku z wnioskiem o udzielenie zezwolenia na prowadzenie apteki ogólnodostępnej złożonym przez „LARIX 2 Piotr Brukiewicz, Michał Ligacz Sp. j. z siedzibą w 40-730 Katowice, ul. Panewnicka 27 - zatwierdzono jednogłośnie,

- mgr farm. Szota Magdalena w aptece ogólnodostępnej o nazwie „Niezapominajka” w 41-500 Chorzów, ul. Katowicka 74 w związku z wnioskiem o udzielenie zezwolenia na prowadzenie apteki ogólnodostępnej złożonym przez GRUPER Sp. z o.o. Sp.K. z siedzibą w 30-038 Kraków, ul. Starowiślna 1 - zatwierdzono jednogłośnie.

4f. Wniosek w sprawie udzielenia zezwolenia na prowadzenie składu konsygnacyjnego – wydanie opinii zawierającej m.in. stwierdzenie rękojmi należytego prowadzenia składu konsygnacyjnego przez kandydata na funkcję kierownika:

- mgr farm. Wysocki Piotr w składzie konsygnacyjnym w 43-100 Tychy, ul. Murarska 28 w związku z wnioskiem o udzielenie zezwolenia na prowadzenie składu konsygnacyjnego złożonym przez HURTAP SA z siedzibą w 99-100 Łęczyca, ul. Górnicza 2 - zatwierdzono jednogłośnie.

4g. Wniosek w sprawie cofnięcia zezwolenia na prowadzenie apteki ogólnodostępnej o nazwie „Apteka Medux” w 43-100 Tychy, Aleja Bielska 135B/18 udzielonego MEDUX Sp. z o.o. z siedzibą 43-300 Bielsko-Biała, ul. Grunwaldzka 22/2, która jest zamknięta od 6 miesięcy - zatwierdzono jednogłośnie.

4h. Wniosek w sprawie cofnięcia zezwolenia na prowadzenie apteki ogólnodostępnej o nazwie „Q-PHARM” w 43-100 Tychy, ul. Borowa 134 udzielonego Q-PHARM Skotniczy Ilnicki Lubecki S.J. z siedzibą w 43-100 Tychy, ul. Borowa 134 - podmiot zmienił się ze spółki cywilnej na spółkę jawną. Zadecydowano udostępnić pełnomocnikom apteki przejrzenie akt sprawy w Izbie bez zapraszania ich na posiedzenie by wymogom prawnym stało się zadość. Przegłosowano wniosek by umożliwić przejrzenie akt sprawy i rozważyć sprawę na następnym posiedzeniu Rady. Wniosek przyjęto jednogłośnie.

4i. Opiniowano farmaceutę – opiekuna, który ma sprawować opiekę nad przeddyplomową sześciomiesięczną praktyką zawodową studenta VI roku kierunku farmacja Wydziału Farmaceutycznego – na wniosek ŚUM w Katowicach.

- mgr farm. Blokesz Barbara w aptece 43-190 Mikołów, ul. Gliwicka 3 - zatwierdzono jednogłośnie.

- mgr farm. Pietryka Wojciech w aptece Siemianowice Śl., Świerczewskiego 13 – zatwierdzono jednogłośnie.

4j. Opiniowano projekt uchwały Rady Miejskiej w Dąbrowie Górniczej w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych działających na terenie Miasta Dąbrowa Górnicza - zatwierdzono jednogłośnie.

4k. Opiniowanie projektu uchwały Rady Powiatu Raciborskiego w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych działających na terenie powiatu raciborskiego w 2012 r. - zatwierdzono jednogłośnie.

5. W innych sprawach bieżących Prezes zachęcał do udziału w wyjeździe mikołajkowym.
Następnie dyskutowano o terminach posiedzeń Rady i Prezydium.

5b. Propozycja i zatwierdzenie składu komisji opiniującej kandydatów na kierowników. Punkt omówiono wcześniej w punkcie wyboru komisji.

5c. Rozpatrując wniosek o wydanie zezwolenia na przeszkolenie uzupełniające mgr farm. Tomasza Witecki w aptece ogólnodostępnej o nazwie „Salix” w 41-219 Sosnowiec, ul. Szpitalna 1, dr Kazimiera Klementys poinformowała że w aptece już jest dwóch studentów, a pracujący tam magister, który musiałby opiekować się mgr Witeckim ma roczny staż pracy, co wyklucza przychylenie się do wniosku. Rada jednogłośnie zdecydowała o konieczności wyznaczenia innego miejsca na przeszkolenie uzupełniające pracującego w hurtowniach farmaceuty.

5d. Jako farmaceutę oddelegowanego do pracy w Komisji Bioetycznej ŚUM w Katowicach na trzyletnią kadencję od 19 listopada 2011 r. do 27 października 2014 r. w związku z prośbą Rektora SUM w Katowicach mgr Wolnicka-Morawiec zaproponowała profesora Dionizego Moskę jak tylko skończy on swoją kadencję w komisji odwoławczej co ma nastąpić w ciągu 2 tygodni. Decyzja mogłaby zostać podjęta na następnym posiedzeniu Rady. Profesor Dionizy Moska zgodził się jednak finalnie zaproponował by to mgr Lidia Wolnicka-Morawiec jeśli wyrazi zgodę została przedstawicielem w komisji. Pani magister wyraziła zgodę, a Rada przegłosowała kandydaturę jednogłośnie (U-RSIA-017-VI-2011).

5e. Wybór Komisji Legislacyjnej. Punkt omówiony został wcześniej.

6. Wolne głosy i wnioski.
W wolnych głosach i wnioskach dr farm. Stanisław Piechula podjął temat odwołań dr farm. Andrzeja Deląga, mgr Piotra Klimy i mgr Damiana Nowaka od decyzji Rady odwołującej ich ze stanowisk funkcyjnych w Izbie. Wnioski, które wpłynęły od wymienionych zostaną przekazane do NIA jakkolwiek mec. Szulc poinformował że zgodnie z prawem odwołanie od decyzji im nie przysługuje.

W dalszej części proszono szczególnie nowych członków o pozostawienie wszelkich danych kontaktowych w biurze i wpisanie swojego życiorysu na stronie WWW Izby.

Poinformowano, że projekt Śląska Akademia Aptekarza przeszedł walidację do dotacji Unijnej.

NIA wystosowała prośbę o przesyłanie projektów uchwał na Zjazd oraz uwag do Kodeksu Etyki Aptekarza. Rada zwróciła się z prośbą do prof. Dionizego Moski o przygotowanie ewentualnych uwag i pomoc w wypracowaniu stanowiska na temat nowego Kodeksu.

Bank PKO SA wystosował ofertę zaopatrzenia w terminale płatnicze. Pojawi się ona na stronach WWW Izby.

Mgr Andrzej Bednarz zaproponował powołanie komisji regulaminowej, która zajmie się poprawkami do regulaminu. Zaproponował do komisji nazwiska: R. Jasiński, J. Kiedrowska, A. Porwit, B. Radlańska-Piątek. Mgr Grzegorz Zagórny zaproponował by członkowie zamiast powoływać kolejną komisję pracowali w ramach komisji prawa.

Mgr Dominik Lakota zaproponował umieszczenie na stronach WWW Izby informacji dla kierowników jak uniknąć problemów ze strony NFZ podczas kontroli w podobny sposób jak zrobili to lekarze, którzy edukują swoich członków na temat możliwości postępowania z Funduszem.

Zapewniono Radę, że nowa ustawa jest tematem nr 1 i będą odbywać się szkolenia na jej temat by ułatwić farmaceutom odnalezienie się nowym sposobie pracy.

Powołanie komisji problemowych przesunięto jednogłośnie na następne posiedzenie Rady.

Dalej rozmawiano na temat nowej ustawy słuchając uwag mgr Grzegorza Zagórnego.

Poinformowano o planach przygotowania kart do rozdawania dla pacjenta, na których zostaną opisane powody ewentualnego odmówienia realizacji recepty na leki refundowane.

Na koniec wywiązała się dyskusja na temat szkoleń dot. nowej ustawy prowadzonych przez różne firmy. Część Rady twierdziła, że są one bezcelowe bo nikt nie wie co będzie w przyszłości, a nowe prawo będzie dopiero wymagało uściślenia interpretacji poszczególnych fragmentów. Jakkolwiek zgodzono się, że takie szkolenia dają farmaceutom mniej zorientowanym w kwestiach prawnych podstawowe pojęcie na temat ustawy.

7. Zakończenie.
Posiedzenie zakończono o 12:40 i wykonano pamiątkowe zdjęcie Rady.

Protokołował:
Sekretarz ŚIA
mgr farm. Michał Rzepczyk
mdi-arrow-left Powrót
Zobacz również:
Protokół z 3 Posiedzenia Rady SIA VIII Kadencji Protokół z obrad 3 posiedzenia Rady Śląskiej Izby Aptekarskiej VIII kadencji w dniu 7 stycznia 2020 r.Katowice, dnia 7 stycznia 2020 r.1. Posiedzenie Rady SIA o...
Więcej mdi-menu-right
Protokół z 2 Posiedzenia Rady SIA VIII Kadencji Protokół z obrad 2 posiedzenia Rady Śląskiej Izby Aptekarskiej VIII kadencji w dniu 3 grudnia 2019 r.Katowice, dnia 3 grudnia 2019 r.1. Posiedzenie Rady SIA otw...
Więcej mdi-menu-right
Protokół z XLV Posiedzenia Rady SIA VII Kadencji Protokół z obrad 45 posiedzenia Rady Śląskiej Izby Aptekarskiej VII kadencji w dniu 5 listopada 2019 r.Katowice, 5 listopada 2019 r.1. Posiedzenie Rady SIA otwo...
Więcej mdi-menu-right
Więcej artykułów mdi-menu-right