Komunikat NFZ w sprawie uzupełnienia danych adresu elektronicznego
5 listopada 2019 r. udostępniono komunikat NFZ dla podmiotów kontrolowanych w sprawie przekazania adresu e-mailowego.
Źródło informacji: https://nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/komunikat-dla-podmiotow-kontrolowanych,7488.html
Data: 5 listopada 2019 r.
Zgodnie z Art. 8 ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych innych ustaw z dnia 21 lutego 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 399) W terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy świadczeniodawcy, osoby uprawnione w rozumieniu ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1844, z późn. zm.14) i apteki są obowiązani do przekazania Narodowemu Funduszowi Zdrowia oraz ministrowi właściwemu do spraw zdrowia adresu elektronicznego lub adresu elektronicznej skrzynki podawczej podmiotu publicznego, na który będzie doręczana korespondencja w celu realizacji zadań, o których mowa w dziale IIIA i art. 173 ustawy.
W związku z powyższym od dnia 5 listopada w dedykowanym do komunikacji z NFZ portalu uruchomiona została funkcjonalność umożliwiająca przekazywanie danych o adresie e-mail podmiotu lub ePUAP.
źródło: Departament Kontroli
***
Instrukcja wprowadzania adresu e-mail do Portalu Świadczeniodawcy:
1. Po zalogowaniu się na portalu NFZ przechodzimy do działu nowości i otwieramy Komunikat dotyczący adresów elektronicznych z 5 listopada br.
2. Przy pierwszej próbie logowania pokazuje się następująca formatka wprowadzenia danych, w której podajemy adres e-mail apteki i zaznaczamy pole: "Oświadczam, że nie jestem podmiotem publicznym w rozumieniu art. 2 Ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne".
Z poważaniem
Prezes Rady Śląskiej Izby Aptekarskiej
dr farm. Piotr Brukiewicz