Problemy z Portalem Świadczeniodawcy ŚOW NFZ
W związku z informacjami i licznymi zapytaniami docierającymi do Śląskiej Izby Aptekarskiej ws. problemów z rozliczaniem 18 zestawienia refundacyjnego na Portalu Świadczeniodawcy ŚOW uprzejmie informujemy, że z informacji uzyskanych w dniu dzisiejszym w ŚOW NFZ wynika, że awaria portalu została już usunięta ale nadal istnieją duże problemy z przetwarzaniem danych.
Poniżej podajemy do wiadomości aktualny komunikat, który znajduje się na portalu świadczeniodawcy: https://ps.nfz-katowice.pl/CLO_WS/Login.aspx
"W dalszym ciągu występują problemy techniczne z przetwarzaniem danych. Wszystkie świadczenia, deklaracje, kolejki, e-faktury oraz naliczenia oczekują na przetworzenie. Prosimy nie wysyłać powtórnie świadczeń. Przepraszamy za zaistniałą sytuację.
Ważne do: 12.10.2017 r."
Ponadto informujemy, że obecna sytuacja związana z ww. problemem będzie punktem kolejnego posiedzenia Prezydium Rady SIA w dniu 17.10.2017 r. Korespondencja, jaka dotarła do SIA oraz wnioski w tej sprawie z posiedzenia zostaną wysłane do ŚOW NFZ w celu rozwiązania dodatkowych problemów, które zostały wywołane obecną awarią.
Poniżej i w załączeniu przekazujemy do Państwa wiadomości ostatni komunikat w sprawie terminu wypłaty refundacji cen leków, który ukazał się na Portalu Świadczeniodawcy ŚOW NFZ.
Z poważaniem
Prezes Rady Śląskiej Izby Aptekarskiej
dr farm. Piotr Brukiewicz
***
Komunikat dla aptek w sprawie terminu wypłaty refundacji cen leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych wydanych na podstawie recept w okresie 18/2017
Śląski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Katowicach informuje, że w związku z wydłużonym czasem przetwarzania danych o obrocie lekami refundowanymi w ostatnim okresie sprawozdawczym w Portalu Świadczeniodawcy zmianie ulegnie termin płatności refundacji cen leków.
Termin płatności refundacji wynikającej ze zbiorczych zestawień recept za okres 18/2017, które wpłyną w wersji pisemnej do Śląskiego OW NFZ w dniach od 10.10.2017 r. do 16.10.2017 r. zostanie skrócony z 14 do 10 dni kalendarzowych liczonych od daty wpływu dokumentów rozliczeniowych do kancelarii Oddziału.
W przypadku gdy termin płatności przypadnie na dzień wolny od pracy zlecenie przelewu refundacji zostanie wysłane w dzień roboczy poprzedzający dzień wolny. O dalszym rozwoju sprawy będziemy Państwa informować w kolejnych komunikatach.
Źródło:
Wydział Gospodarki Lekami – 32 735 17 83, 32 735 17 09