ŚLĄSKA IZBA APTEKARSKA
W KATOWICACH

Komunikat NRA w sprawie wycofania ATRAM

Data dodania: 2016-09-27

Komunikat Prezesa Naczelnej Rady Aptekarskiej z 26 września 2016 r. dotyczący wycofania z obrotu trzech serii produktu leczniczego ATRAM oraz wykonania zobowiązania wynikającego z treści komunikatu z 9 września br., opublikowanego na stronie internetowej firmy Sanofi-Aventis.


Komunikat Prezesa Naczelnej Rady Aptekarskiej z 26 września 2016 r.

W związku z wycofaniem z obrotu trzech serii produktu leczniczego Atram, informuję, że po uzgodnieniu z firmą Sanofi-Aventis sp. z o.o., celem uzyskania przez aptekę odszkodowania za wydanie w miejsce wycofanego z obrotu produktu leczniczego nowego produktu wydanego na podstawie recepty farmaceutycznej, przyjęty został następujący schemat postępowania.

Apteka ubiegająca się o uzyskania odszkodowania, zobowiązana jest przedstawić następujące dokumenty:

1) pismo przewodnie dotyczące wypłaty odszkodowania z tytułu wycofania produktu leczniczego, przykładowy wzór, załącznik nr 1 do Komunikatu;

2) pismo zawierające zestawienie ilości przyjętych opakowań, załącznik nr 2 do Komunikatu;

3) nota księgowa dotycząca odszkodowania za wycofane leki, załącznik nr 3 do Komunikatu;

4) zanonimizowane zestawienie recept farmaceutycznych stanowiące podstawę wydania produktu leczniczego (objęte zestawieniem recepty farmaceutyczne nie mogą zawierać danych pacjenta oraz innych danych umożliwiających jego identyfikację, załącznik nr 4 do Komunikatu.

Do powyższych dokumentów, celem umożliwienia jak najszybszego kontaktu z przedstawicielem firmy Sanofi-Aventis sp. z o.o. wskazane jest dołączyć adres e-mail.

Przedstawiając powyższe informuję, że podstawą uzyskania odszkodowania jest przekazanie, oryginałów wszystkich wyżej wymienionych dokumentów na adres:

Randstad Payroll Solutions
Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa

z dopiskiem Sanofi

Przypominam, że zwrot kosztów nie obejmuje wymiany produktu leczniczego, dokonanej w okresie ważności recepty.

Jak deklaruje Sanofl-Aventis sp. z o.o., dołoży ona wszelkich starań aby proces weryfikacji i wypłacania odszkodowań przebiegał szybko i sprawnie.

Po wstępnej weryfikacji poprawności przesłanych dokumentów, z apteką skontaktuje się przedstawiciel firmy Randstad w celu potwierdzenia poprawności przesłanych danych i uruchomienia płatności łub z informacją o konieczności ich uzupełnienie albo poprawienia.

mgr farm. Elżbieta Piotrowska-Rutkowska
Prezes Naczelnej Rady Aptekarskie

mdi-arrow-left Powrót
Zobacz również:
List otwarty prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej do techników farmaceutycznych List otwarty prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej do techników farmaceutycznych Źródło informacji: https://www.nia.org.pl/2018/09/10/list-otwarty-prezes-naczelne...
Więcej mdi-menu-right
Czy wymóg obowiązkowej specjalizacji dla kierownika apteki to dobry pomysł? - ankieta NIA Zapraszamy do wypełnienia interaktywnej ankiety przygotowanej przez Naczelną Izbę Aptekarską dotyczącej obowiązku specjalizacji dla kierownika apteki, która dos...
Więcej mdi-menu-right
Komunikat II MZ dotyczący stosowania rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie recept W związku z wejściem w życie rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 kwietnia 2018 r. w sprawie recept (Dz. U. poz. 745) oraz będącymi tego konsekwencją wątpl...
Więcej mdi-menu-right
Więcej artykułów mdi-menu-right